Bugün ulaşan bültenlere ilişkin genel bilgiler aşağıda olup orijinal dosyalar ektedir.
Saygılarımla
Ensar Yesilyurt
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE)-Ocak 2016
Ocak ayında TÜFE endeksi Aralık 2015’e göre % 1.82 oranında artmıştır. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre % 9.58 oranında artış göstermiştir.
Ana harcama grupları itibariyle
Alkollü İçecekler ve Tütün Grubunda % 9.6
Gıda ve Alkolsüz İçecekler Grubu % 4.28
Çeşitli Mal ve Hizmetler Grubu % 2.71 oranında artış yaşanmışken
Giyim ve Ayakkabı Grubunda % 6.71 oranında azalma yaşanmıştır
Denizli’nin içerisinde bulunduğu TR32 alt bölgesinde TÜFE aylık değişimi % 1.51 olup artış gösteren Ana Harcama Grupları ve oranlar aşağıdaki gibidir:
Alkollü İçecekler ve Tütün % 9.66
Gıda ve Alkolsüz İçecekler % 4.77
Çeşitli Mal ve Hizmetler % 3.21
Konut, Su, Elektrik, Gaz ve Diğer Yakıtlar % 3.1
Sağlık % 2.56
Eğlence ve Kültür % 2.08
Mobilya, Ev Aletleri ve Ev Bakım Hizmetleri % 1.61
Lokanta ve Oteller % 0.98
Eğitim % 0.59
Haberleşme % 07
Azalış gösteren Ana Harcama Grupları ve oranlar ise aşağıdaki gibidir:
Giyim ve Ayakkabı % 4.32
Ulaştırma % 0.12
TEPAV Perakende Güven Endeksi (TEPE)
Perakende Güveni Ekim 2015’ten bu yana artışını sürdürüyor.
Ocak ayında 1.5 değerini alan TEPE, bir önceki aya göre 1.6 puan, geçen yılın aynı dönemine göre 12.2 puan arttı ve TEPE Aralık 2013’ten bu yana ilk kez Ocak 2016’da yeniden pozitif değer aldı.
Önümüzdeki 3 Aya İlişkin Satış Beklentilerinin Denge Değeri Ocak 2016’da bir önceki aya göre -7.2 puan azalırken, bir önceki yılın aynı ayına göre 1.9 puan arttı. Ocak 2016’da TEPE anketi katılımcılarının % 37.2’si Önümüzdeki 3 Ayda işlerinde iyileşme beklerken, % 24.4’ü İşlerinde Kötüleşme beklediğini belirtti. İşlerinde Bir Değişiklik Beklemeyenlerin oranı ise % 38.4 olarak belirlendi.
İşlerin Geçen Yılın Aynı Dönemine göre durumu Aralık 2015’e göre 8.2 puan, Ocak 2015’e göre 15.4 puan arttı. Ocak 2016’da TEPE anketi katılımcılarının % 25.8’i geçen Yılın Aynı Dönemine Göre İşlerinde artış olduğunu belirtirken, İşlerinde Düşüş Olduğunu belirtenlerin oranı % 47 olarak belirlendi. Geçen Yıla Göre İşlerinde Bir Değişiklik Olmadığını belirtenlerin oranı ise % 27.2 oldu.
Alt Sektörler İtibariyle Perakende Güveni
Elektrikli Ev Aletleri, Radyo Ve Televizyonlar
Birden Fazla Türde Ürün Satan Bakkal, Market ve Büyük Mağazalar
Mobilya, Aydınlatma Ekipmanı ve Ev Içi Kullanım Ürünleri
Tekstil, Hazır Giyim ve Ayakkabı
sektörlerinde ortalama artışın üzerinde kalmıştır.
Motorlu Taşıtlar
Diğer
Yiyecek, Içecek ve Tütün Ürünleri
sektörlerinde ise ortalama artışın gerisinde kalmıştır.
AB-28 Perakende Güven Endeksi, Ocak 2016’da 4.8 değerini aldı. AB-28’de Perakende Güveni bir önceki aya göre 1.2 puan azalırken, geçen yılın aynı dönemine göre 3.2 puan arttı. Türkiye, geçen yılın aynı dönemine kıyasla AB-28’den ve Euro Bölgesi’nden daha iyi performans sergilemiştir.